Merhaba gençler şimdi içinden geçip tekrar toplayabileceğim şekilde vantilatörümüzü bi ameliyat edicez Ameliyat edilicek arkadaş aşşada

ilk olarak çapıyla başlayalım pervane korumalıgın ortalama 50 2 tane aralara destek koymuşlar ve pervanenintakılı olan yeride amblem ve demir kapatmışlar zekice hareket :D
alt korumalık m5x3mm civatayla tutturul
görüldüğü gibi 3 kanattan oluşuyor kanatların takıldıgı aparat acılı yaklaşık 25 30 derece filan tahminen kanat tutma aparatı elektrik motoruna bağlı mile de vida yardımıyla bağlı

Pervaneyle pervane tutma aparatı birbirine percinleme yöntemiyle yapılmıştır mil 9.8 milimetre pervane tutma aparatı 1 cm 0.2 mm arasındaki farkın nedeni ise mil le pervane aparatının hemem min icinde sallanmaması hemde makinacı tabiriyle tatlı geçiş olması icin yapılmıştır milin üst tarafından 5 mm aşşa 6 mmlik bir kanal tarzı bişey acılmış ve pervane döndürme aparatının icindede m4 civata deliği acılmış civatayı sıkarak montajı yapılıyor
Pervanenin arka koruması elektrik motoruna 4 adet civatayla bağlanmıştır üst kısmından bi farkı yoktur
Şimdi pervane sürekli aynı yere üflücek hali yok dönmesi gerek dönmesi icin de dişlilerden yardım alıcak tabiki
Alttaki dişlinin capı 3 cm üsttekinin 4 cm arasındaki diş dibi de capıca 3.9 cm digerininde ona yakın.
Pervaneleri et kalınlıgı 2mm eni 12 cm boyuda 18 cm

Elektrik motorun diğer tarafından bi tane daha mil cıkarmışlar oda döndürülmesi icin gereken hareketi sağlaması icin ama hızını tabikide dişlilerle ayarlıcaklar cok ısınmasın yanmasın kaysın diye de yağlayarak montajını yapmışlar ellerim leş gibi oldu :D

Burası elektrik motorunun diğer tarafı pervanenin kafasını döndürmek icin konulmuş içini açmak cok istedim ama acamadım malesef .(
o diş cekilmiş mil dişlilerin icine girip dişlileri döndürüyor

üstteki parça kapatılıp dişli mile geçirilip elektrik motorunun üstüne monte ediliyor
monte icin mercimek başlı diye tabir edilen m4x3 mm civatalar kullanılmış



metal bağlanmış parça dişliler dönünce onlara göre dönüyor tabikionunda bağlandıgı yer parça yandadır o parçada vantilatörün ayaklarına bağlı
bu vantilatör döncek ama yavaşta dönmesi gerek bazen onun icin bide ayar kumandası yapmışlar
0 durunundayken kapalı 1 2 ve 3 numara var elektrik direncine göre gidiyordur zaten elektrik kablosu buradan geçip elektrik motoruna geliyor tahmin ediyorum ki dirençlerle filan ayarlamışlardır.

bakır telleri görüyosunuz benlik bu kadar teşekkur ederim ve son olarak civatalarını da göstereyim

![]() |
m4x2mm 3 tane bağlanmış pervane döndürme apartını ve kapağını bağlayan civatada |
![]() |
mercimek başlı civata m4x5 mm dir |
![]() |
m4x2mm 8 tane civata![]() |
2 tane civata var m3x4 mm elektrik motorunun kasasına bağlanıyor
gözle görülür şekilde kullanılan civatalar bunlar umarım işinize yaramıştır iyi akşamlar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder