13 Kasım 2016 Pazar

Vantilatör parçaladık içindeki parçaları incelicez !!!


Merhaba gençler şimdi içinden geçip tekrar toplayabileceğim şekilde vantilatörümüzü bi ameliyat edicez Ameliyat edilicek arkadaş aşşada




ilk olarak çapıyla başlayalım pervane korumalıgın ortalama 50 2 tane aralara destek koymuşlar ve pervanenintakılı olan yeride amblem ve demir kapatmışlar zekice hareket :D
alt korumalık m5x3mm  civatayla tutturul




görüldüğü gibi 3 kanattan oluşuyor kanatların takıldıgı aparat acılı yaklaşık 25 30 derece filan tahminen kanat tutma aparatı elektrik motoruna bağlı mile de vida yardımıyla bağlı



Pervaneyle pervane tutma aparatı birbirine percinleme yöntemiyle yapılmıştır  mil 9.8 milimetre pervane tutma aparatı 1 cm  0.2 mm  arasındaki farkın nedeni ise mil le pervane aparatının hemem min icinde sallanmaması hemde makinacı tabiriyle tatlı geçiş olması icin yapılmıştır milin üst tarafından 5 mm aşşa  6 mmlik bir kanal tarzı bişey acılmış ve  pervane döndürme aparatının icindede m4 civata deliği acılmış  civatayı sıkarak montajı yapılıyor

Pervanenin arka koruması elektrik motoruna  4 adet civatayla bağlanmıştır üst kısmından bi farkı yoktur
Şimdi pervane sürekli aynı yere üflücek hali yok dönmesi gerek dönmesi icin  de dişlilerden yardım alıcak tabiki

Alttaki dişlinin capı 3 cm üsttekinin 4 cm arasındaki diş dibi de capıca 3.9 cm digerininde ona yakın.
Pervaneleri et kalınlıgı 2mm eni 12 cm boyuda 18 cm




,,

Elektrik motorun diğer tarafından bi tane daha mil cıkarmışlar oda döndürülmesi icin gereken hareketi sağlaması icin ama hızını tabikide dişlilerle ayarlıcaklar cok ısınmasın yanmasın kaysın diye de yağlayarak montajını yapmışlar ellerim leş gibi oldu :D






Burası elektrik motorunun diğer tarafı  pervanenin kafasını döndürmek icin konulmuş içini açmak cok istedim ama acamadım malesef .(



o  diş cekilmiş mil dişlilerin icine girip dişlileri döndürüyor




,
üstteki parça kapatılıp dişli  mile geçirilip elektrik motorunun üstüne monte ediliyor
monte icin  mercimek başlı diye tabir edilen m4x3 mm civatalar kullanılmış




















metal bağlanmış parça dişliler dönünce onlara göre dönüyor tabikionunda bağlandıgı yer parça yandadır  o parçada vantilatörün ayaklarına bağlı












bu vantilatör döncek ama yavaşta dönmesi gerek bazen onun icin bide ayar kumandası yapmışlar




0 durunundayken kapalı 1 2 ve 3 numara var elektrik direncine göre gidiyordur zaten elektrik kablosu buradan geçip elektrik motoruna geliyor  tahmin ediyorum ki dirençlerle filan ayarlamışlardır.

Elektrik motorunu açamadım vidaları paslanmasından dolayı açamadım malesef elektrik motorunu anlatan bi video buldum arkadaşlar  oradan birazda olsa yardımcı olur


bakır telleri görüyosunuz   benlik bu kadar teşekkur ederim ve son olarak civatalarını da göstereyim




m4x2mm 3 tane bağlanmış pervane döndürme apartını ve kapağını bağlayan civatada




mercimek başlı civata m4x5 mm dir 
m4x2mm 8  tane civata
2 tane civata var m3x4 mm elektrik motorunun kasasına bağlanıyor
gözle görülür şekilde kullanılan civatalar bunlar   umarım işinize yaramıştır iyi akşamlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder